Haier Hr 158ae to wysokiej jakości pralka firmy Haier. Wyposażony jest w nowoczesne technologie, które sprawiają, że jest bardziej wydajny i wygodny w użyciu. Pralka ma wiele przydatnych cech, w tym funkcję ustawiania czasu prania, system wyważania prania, automatyczne wyłączanie oraz zaawansowany system kontroli wilgotności. Dodatkowo, pralka ma zabezpieczenia, które zapobiegają uszkodzeniom mechanicznym i elektrycznym. Pralka jest wyposażona w wydajny silnik inwertera, który ułatwia jej pracę i zmniejsza zużycie energii. Dzięki temu, że Haier Hr 158ae ma dużą pojemność bębna, może za jednym razem załadować do 8 kg prania. Korzyści z używania tej pralki to wygodne i szybkie pranie i oszczędzanie energii.
Ostatnia aktualizacja: Cechy i korzyści Haier Hr 158ae
Ta magiczna fraza – cecha, zaleta, korzyść pada praktycznie na każdym szkoleniu sprzedażowym. I bardzo dobrze! Bo język korzyści jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi podczas rozmowy handlowej i jednym z najlepszych metod prezentacji produktu. Kolejne pokolenia rekinów sprzedaży sięgają po tę metodę podczas każdego kontaktu z klientem, więc nie mogą się mylić – po prostu. Na czym dokładnie polega model cecha-zaleta-korzyść? Jak działa? Jak go stosować?
Cecha zaleta korzyść – czyli?
Dlaczego ten model jest gwarancją sukcesu? Bo samo mówienie wyłącznie o tym do czego służy Twój przedmiot/jaka jest Twoja usługa to stanowczo za mało. Takie działanie nie przybliża Cię do zamknięcia transakcji. Klient musi dowiedzieć się od Ciebie co Twój produkt dla niego zrobi, co zyska dzięki Twojej usłudze. Dlatego podczas rozmowy musisz przeprowadzić swojego odbiorcę przez:
- cechy, jakie ma Twoja oferta,
- zalety, jakie z tych cech wynikają,
- korzyści, które płyną z zalet.
Miej na uwadze, że zarówno produkty, jak i usługi mają różne przypisane cechy. Z cechami tymi z kolei można powiązać wynikające z nich zalety. Natomiast korzyści to już kwestia mocno subiektywna, zależna od człowieka. Dlatego, żeby móc z powodzeniem zastosować magiczny język korzyści, musisz poznać potrzeby i oczekiwania swojego klienta!
Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej:
Cecha. Zaleta. Korzyść – przykłady.
Poniżej przedstawiamy jeszcze kilka przykładów, aby pokazać Ci, jak prosto zamienić cechę w zaletę, a tę następnie w korzyść.
Smartfon z dobrym aparatem i funkcją video w 4K
Potrzeba klienta: Nagrywanie wideo w dobrej jakości przy pomocy telefonu
Cecha: video w 4K
Zaleta: Bardzo dobra jakość zdjęć i nagranych materiałów
Korzyść: Zdjęcia i filmy, które Pan nagra, będą najwyższej jakości, a wszystko to, dzięki podręcznemu smartfonowi.
Czarne mokasyny
Potrzeba klienta: Modne buty pasujące do wielu stylizacji
Cecha: Dobrze prezentujące się czarne buty.
Zaleta: Uniwersalne buty na czasie pasujące do garnituru i na co dzień.
Korzyść: Ponadczasowe czarne mokasyny zawsze są w trendach, dzięki czemu będzie mógł Pan łączyć je z wieloma stylizacjami i to przez wiele sezonów.
Ubezpieczenie AC
Potrzeba klienta: Zabezpieczenie swojej sytuacji finansowej w razie kradzieży auta.
Cecha: Wypłata odszkodowania po kradzieży.
Zaleta: Szybka wypłata wysokiej sumy ubezpieczenia, która pozwoli na zakup nowego samochodu.
Korzyść: Dzięki wyjątkowo szybkiej wypłacie odszkodowania nie będzie Pan musiał kupować nowego auta z własnych środków.
Samochód
Potrzeba: Uniwersalny samochód (na co dzień i na wakacje)
Cecha: Samochód ma napęd 4×4.
Zaleta: Samochód świetnie radził sobie w każdym terenie, nawet na śniegu i w błocie.
Korzyść: Ten samochód może Pan używać praktycznie do wszystkich zadań – dojeżdżać nim do pracy, ale i na zimowy wypoczynek w górach, co więcej pakowny bagażnik z łatwością pomieści wszystkie walizki!
Płaszcz zimowy
Potrzeba: Porządny płaszcz na kilka sezonów
Cecha: Płaszcz wykonany jest w 80% wełniany, a w 20% z poliestru.
Zaleta: Dzięki takiej mieszance materiałów płaszcz jest bardzo ciepły, a dodatek poliestru sprawia, że płaszcz nie mechaci się i dopasowuje do każdej sylwetki.
Korzyść: Sprawdzona mieszanka materiałów wpływa na to, że z powodzeniem będzie mogła nosić Pani ten ciepły płaszcz przez kilka sezonów, a on nadal będzie wyglądał jak nowy! Co więcej krój płaszcza idealnie podkreśli Pani sylwetkę.
Potrzeba. Cecha. Korzyść.
Aby jednak język korzyści odniósł taki skutek, jakiego oczekujemy, konieczne jest dokładne rozpoznanie potrzeb Twojego klienta. Dlaczego to tak istotne? Odwróćmy sytuację – postaw się w roli kupującego.
Zdarzyło Ci się kiedykolwiek, że sprzedawca po zadaniu dosłownie dwóch, trzech pytań, od razu przeszedł do zasypywania Cię wszystkimi zaletami produktu, który oglądasz. W gąszczu wszystkich wspaniałości tak naprawdę jedna, może dwie faktycznie były istotne z perspektywy Twoich oczekiwań. Bo skoro szukasz smartfona, którego zamierzasz wykorzystywać głównie do kręcenia video 4K, to nie jest dla Ciebie istotne to, z jaką prędkością system operacyjny uruchamia aplikacje do mediów społecznościowych, czy to, jak wiele ciekawych case’ów będziesz mógł do niego dobrać. Interesują Cię film o ponadprzeciętnej jakości i to, co z nimi związane.
Tak samo mają Twoi klienci. Dlatego tak ważna jest diagnoza potrzeb i aktywnie słuchanie tego, co mówi klient. Jeśli nie poznasz oczekiwań swojego rozmówcy, nie będziesz w stanie zaprezentować produktu/usługi w sposób, który będzie dla niego przekonujący. Nie dasz rady pokazać mu wyjątkowej wartości, jaką dostarczy Twoje rozwiązanie. Nie będziesz w stanie rozwiązać jego problemów! Dobry sprzedawca skupia się na tym, co jest ważne dla jego grupy docelowej. Bo tylko wtedy sprzedaż jest uczciwa i skuteczna.
Udostępnij post
O AUTORZE
Menedżer ds. marketingu. Swoje doświadczenie zawodowe budowałam realizując liczne kampanie marketingowe w agencji interaktywnej oraz podczas pracy dla organizacji pozarządowych. W pracy kluczowe jest dla mnie skuteczne realizowanie wyznaczonych sobie celów, przy zachowaniu wartości takich jak szczerość i szacunek do drugiej osoby.
Większość bloków mieszkalnych jakie powstały w II połowie XX w. zostało zbudowanych w dwóch technologiach: wielkiej płyty oraz ramy H. Obecnie najczęstszym materiałem są różnego rodzaju cegły. Czym się różnią te metody budowania? Jakie są ich wady i zalety?
Co to jest rama H?
Rama H powstała jako odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie na mieszkania. Jest to żelbetonowa konstrukcja składająca się z prefabrykowanych słupów i belek oraz płyt stropowych. Nazwa pochodzi od kształtu konstrukcji, która przypomina literę H.
Osiedla wznoszono bardzo szybko i sprawnie. Najpierw powstawał wielokondygnacyjny szkielet, który następnie wypełniany był cegłami albo pustakami. W budynkach tego typu nie ma ścian nośnych, ich funkcję pełni żelbetowa rama. Technologia charakteryzuje się licznymi słupami i podciągami (poziomymi belkami), na których są ułożone płyty stropowe. Niestety te elementy często są widoczne w lokalach. Natomiast dzięki temu, że rama była wypełniona cegłami albo pustakami, mieszkania były ciepłe i w miarę ciche.
Ciekawostką jest, że pierwszym osiedlem zbudowanym na ramie H był warszawski Muranów Zachodni. Zaprojektował go zespół znanego architekta Tadeusza Mrówczyńskiego. Lokatorzy wprowadzili się do bloków w 1963 r.
Na początku lat 90. deweloperzy zaczęli odchodzić od wypełniania szkieletu cegłami, na rzecz konstrukcji żelbetowej monolitycznej, przygotowywanej na miejscu.
Zalety i wady budynków z ramy H
Największą zaletą ramy H jest jej konstrukcja. Monolityczny szkielet jest praktycznie niezniszczalny. Brak ścian nośnych sprawia, że można je wyburzyć i zaaranżować mieszkanie według własnych upodobań. Wypełnienie z cegieł lub pustaków zapewnia dobrą termoizolację oraz dźwiękoszczelność. Materiały te są też łatwe w obróbce – bez problemów można zmienić położenie gniazdek, punktów świetlnych oraz zawieszać szafki i obrazy. Jeśli chodzi o okolicę, to budynki postawione w technologii ramy H, znajdują się najczęściej w bardzo dobrych lokalizacjach. W pobliżu zwykle są szkoły, przedszkola oraz komunikacja miejska. Większość bloków jest również rozmieszczona w znacznej odległości od siebie. Co sprawia, że mieszkańcy nie „zaglądają” sobie do okien.
Wadą mieszkań zbudowanych na konstrukcji ramy H są widoczne słupy i podciągi, które ciężko jest zamaskować. Lokale są też dość niskie – w większości z nich wysokość nie przekracza 250 cm.
fot. Tomasz Sienicki, CC BY-SA 3. 0 Wikimedia Commons
Osiedla z wielkiej płyty
Nie ma chyba miasta w Polsce, w którym nie powstałoby osiedle z wielkiej płyty. Technologia ta polegała na budowaniu wielokondygnacyjnych obiektów z gotowych prefabrykatów betonowych, produkowanych przez specjalne fabryki domów. W ich skład wchodziły całe ściany zewnętrzne, nośne i działowe, stropy, szyby windowe, schody, dachy, a czasem też gotowe bloki sanitarne. Nie wszystkie wieżowce powstawały jednak w tym samym systemie. Najważniejszy podział technologii wielkiej płyty obejmuje:
- System zamknięty – popularny głównie w latach 60. i na początku 70. Charakteryzuje się tym, że wszystkie ściany w mieszkaniu są konstrukcjami nośnymi, co uniemożliwia wyburzenie którejkolwiek z nich. Poza tym pomieszczenia są ciemne i ciasne, a każdy lokal w pionie ma identyczny układ. Warto dodać, że gdy powstawały bloki wielkopłytowe, liczyła się szybkość wznoszenia budynków, a nie ich jakość. Dlatego wiele płyt zostało uszkodzonych już w trakcie transportu. Wyrwy, szczeliny i brak dokładności w ich montażu sprawiały, że mieszkania były zimne i wilgotne. Nierzadko pojawiał się w nich grzyb.
- System otwarty – stosowany od lat 70. Dzięki wykorzystaniu płyt o różnej rozpiętości mogły powstać znacznie większe mieszkania. Budowniczowie pozbyli się też ścian nośnych w obrębie lokalu. Takie rozwiązanie dało możliwość dowolnego usuwania albo przesuwania ścianek działowych. Uszczelnione zostały też złącza między płytami, co sprawiło, że w mieszkaniach było cieplej i mniej wilgotnie.
Zalety i wady wieżowców z wielkiej płyty
Największymi zaletami mieszkań w blokach z wielkiej płyty są widoki z okien oraz bliskość infrastruktury miejskiej. W czasach socjalistycznych architekci planowali osiedla tak, aby mieszkańcy mieli w pobliżu szkoły, przedszkola, przychodnie zdrowia oraz przystanki komunikacji miejskiej. Wtedy nie było też zbyt wiele samochodów, stąd pierwszeństwo miały chodniki i tereny zielone. Poza tym wieżowce budowane były w znaczniej większej odległości od sobie, niż przewidują to dzisiejsze normy.
Obecnie prawie wszystkie bloki przeszły generalny remont, jednak nadal wielka płyta ma dużo wad. W wielu mieszkaniach wciąż jest stara aluminiowa instalacja elektryczna, która powoduje zwarcia. Często można również spotkać junkersy gazowe, które podgrzewają wodę w mieszkaniu. Niestety w większości blokach jest fatalna akustyka, na tyle, że słuchać kichnięcie sąsiada mieszkającego pod nami. Wiele do życzenia pozostawia również wentylacja. Źle wykonana, sprawia, że nie ma żadnej cyrkulacji powietrza w mieszkaniu. W wysokich wieżowcach śmietniki znajdują się wewnątrz budynku. Taki stan sprzyja rozwojowi insektów, a te błyskawiczne rozprzestrzeniają się po całym bloku. Niestety bardzo ciężko jest je wytępić.
Mieszkanie z cegły, pustaków i betonowych bloczków
Powszechnie panuje opinia, że budynki z cegły są ciepłe, ciche oraz przestronne. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że są różne typy cegieł, o odmiennych właściwościach. Do tego ściany budynku mogą być jedno albo wielowarstwowe i wypełnione mieszanką materiałów.
Ściany konstrukcyjne najczęściej powstają z:
Zalety i wady nowoczesnych budynków z cegieł
Mieszkania w boku z cegieł są niezwykle ciepłe. Wiele nich ma dodatkową warstwę termoizolacyjną. Z pewnością rachunki za centralne ogrzewanie będą dużo niższe niż w lokalach w budynkach z wielkiej płyty albo ramy H. Mieszkania w nowoczesnych obiektach mają różny rozkład i metraż, dzięki czemu bez trudności znajdziemy lokal dostosowany do swoich potrzeb. Cegła jest zdecydowanie łatwiejsza w obróbce niż beton, stąd przeprowadzenie remontu, albo nawet zwykłe wbicie gwoździa w ścianę nie stanowi żadnego kłopotu. Jeśli popatrzymy z zewnątrz, wygląd budynków jest nowoczesny i estetyczny. Dodatkowymi atutami są podziemne garaże oraz liczne miejsca parkingowe.
Oczywiście obiekty z cegły mają też wady. Na początku trzeba wspomnieć, że są one zazwyczaj droższe od bloków z wielkiej płyty. Często też są umiejscowione bardzo blisko siebie – tak, że można zajrzeć do kuchni sąsiada. Niektóre bloki, pomimo grubych ścian zewnętrznych, mają bardzo cienkie ściany działowe, co sprawia, że słychać niemal każdą rozmową.
Zalety i wady starych kamienic
Jeśli mówimy o budynkach z cegieł, nie sposób pominąć kamienic. Najczęściej na rynku dostępne są mieszkania w budynkach powstałych w latach 1930-1960. Kamienice zwykle znajdują się w centrum miasta. Dzięki czemu nie ma problemu z dostępem do sklepów, restauracji oraz komunikacji miejskiej. Lokale są przestronne i wysokie. Kupując lokal w takim obiekcie, należy liczyć się z kosztownym remontem. Oczywiście jest to uzależnione od stanu technicznego budynku oraz od tego, kiedy była przeprowadzana renowacja. Zdarza się, że okna są nieszczelne, kanalizacja i ogrzewanie przestarzałe a okablowanie elektryczne aluminiowe. Wadą może być również brak windy, szczególnie jeśli mieszkanie znajduje się na ostatnim piętrze.
Rama H, wielka płyta czy cegła?
Bloki z wielkiej płyty miały stać 40-50 lat, jednak czas pokazuje, że nadal mają się dobrze. Unijne normy dotyczące stanu technicznego budynków oraz termoizolacji, sprawiły, że wieżowce wybudowane w technologi ramy H oraz wielkiej płyty musiały przejść generalne remonty. Dzięki temu są dobrze ocieplone. W wielu z nich wymienione zostały rury wodnokanalizacyjne oraz instalacja elektryczna, a także windy oraz balustrady na balkonach. Niestety nie da się zniwelować jednej z największych wad tych budynków - ciasnoty. Dlatego tak wiele osób decyduje się na zakup nowych mieszkań. Nowoczesne bloki mają duże pokoje i łazienki, nierzadko też sporych rozmiarów balkony. Samochód z łatwością zaparkujemy na wyznaczonym miejscu.
Jesteśmy największym serwisem nieruchomości w Polsce
Sprawdź
Największy serwis nieruchomości w PolsceKlikając przycisk „Akceptuję” zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp. z o. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. o, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneolokalnie. pl.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneolokalnie. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneolokalnie. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz w Polityce Plików Cookies. Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. o., w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie akceptuję” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.